دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸

به گزارش آوای خزر، خبرهای ورزشی ایران را ببینیم:

کاوه رضایی و رسیدن به  رکورد ۶۰ گل در لیگ
مهاجم ایرانی شارلوا توانست در بازی برابر اوستنده برای شصتمین بار در لیگ گلزنی کند. به گزارش ایسنا، کاوه رضایی نیز مانند سردار آزمون از اولین لژیونرهایی بود که در فصل جدید رقابت‌های فوتبال گل‌زنی کرد. رضایی که به‌صورت قرضی در شارلوا توپ می‌زند، توانست پاس علی قلی‌زاده را به گل تبدیل کند. این بیست‌ونهمین گل مهاجم ایرانی در لیگ بلژیک بود. او که سابقه بازی در تیم‌های فولاد، ذوب‌آهن و استقلال را نیز در کارنامه خود دارد، ۳۱ گل در لیگ ایران به ثمر رسانده تا در مجموع شمار گل‌های او در دو لیگ ایران و بلژیک به عدد ۶۰ برسد. مهاجم ایرانی در فصل قبل توانست ۱۲ گل برای تیمش به ثمر برساند تا با نظر مساعد سران شارلوا حضور او در فصل جدید در این تیم قطعی شود.

مدافع پرحاشیه استقلال از این تیم اخراج شد
مدافع تیم فوتبال استقلال به‌دلیل حاشیه‌هایی که بعد از بازی مقابل پیکان ایجاد کرد، توسط کادر فنی این تیم کنار گذاشته شد. در جریان هفته بیست‌و‌نهم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و پیکان به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. بعد از بازی محمد دانشگر، مدافع تیم فوتبال استقلال که از شرایط تیمش ناراضی بود، مطلبی در فضای مجازی گذاشت. او افرادی را که مد نظرش بود، «اهل کوفه» خطاب و اذعان کرد که در چند بازی اخیر فقط به خاطر دو بازیکن استقلال در میدان حضور پیدا کرده است. او در مطلبی که به اشتراک گذاشت، به‌صورت غیر‌مستقیم جدایی خود را از استقلال اعلام کرد و در ادامه اخباری مبنی بر مذاکره این بازیکن با چند تیم از کشورهای حوزه خلیج فارس منتشر شد که این مسئله واکنش باشگاه استقلال را به همراه داشت. فرهاد مجیدی در پاسخ به این اتفاقات اظهار کرد: هیچ نامی بالاتر از استقلال و هوادارانش نیست. او در پایان تأکید کرد دانشگر حق حضور در تمرینات را ندارد و آزاد است به هر تیمی که می‌خواهد برود.

هافبک پرسپولیس خبر جدایی‌اش را به یک رسانه خارجی داد
به نقل نشریه «فوتبال» عراق، بشار رسن، هافبک ملی‌پوش عضو باشگاه پرسپولیس ایران، اعلام کرد از باشگاه‌های یونان و پرتغال برای فصل آینده پیشنهاد دریافت کرده است. رسن در این زمینه در مصاحبه خود گفت: پیشنهادهایی از باشگاه‌های یونان و پرتغال به دستم رسیده است. در حال بررسی این پیشنهاد‌ها هستم تا بهترین را برای آینده‌ام انتخاب کنم. مدیر برنامه‌هایم از پیشنهاد‌های اروپایی به من خبر داد، اما اسامی این باشگاه‌ها را به من اعلام نکرده است. او در شرایط کنونی در حال مذاکرات اولیه است. همچنین اکنون از چندین باشگاه عربی حاشیه خلیج فارس پیشنهاد دارم. هافبک تیم ملی عراق ادامه داد: قرارداد با پرسپولیس در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد. سه بازی باقی‌مانده (با اشاره به لیگ و جام حذفی) تا تعهدم با پرسپولیس به پایان برسد و بعد از آن من بازیکن آزادم و می‌توانم به هر تیمی بروم./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار